9005000532 |
Secrets elementals: un escape room de la taula periòdica per promoure la sostenibilitat |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària Obligatòria i batxillerat |
|
|
|
26/11/2020 - 21/4/2021 (30 hores) de h a h |
|
DEP CESIRE (CRP espec. de suport a la innovacIó i recerca educativa) |
|
Av. de les Drassanes, 10 (Barcelona)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
|
| |
|
Formació telemàtica (2-3 connexions síncrones els dimecres de 17 h a 19 h amb dates a concretar). |
| |
Accessos |
Plànol
|
Tipus activitat |
SEER Secrets elementals: un escape room de la taula periòdica per promoure la sostenibilitat
|
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 26/11/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Activitat telemàtica que es realitzarà a partir del 26 de novembre. Els participants realitzaran els reptes i activitats proposades al moodle de la formació. Hi haurà dues connexions VC d'una durada d'aproximadament una hora, en franja horàri de dimecres entre 17 h i 19 h de la tarda en les dates que s’enviaran per e-mail als participants a la formació, uns dies abans del seu inici. Els participants a la formació tindran accés prioritari als “kits” de l’escape room que estaran en préstec als serveis educatius que ofereixen la formació. També tindran l'opció de dur a terme la proposta d'escape room en un moodle al qual es donarà accés tant al professorat com als alumnes.
Es donarà a conèixer una proposta didàctica, ludificada en forma d’escape room, sobre la taula periòdica i els elements, amb connexions interdisciplinars, i una prova final relacionada amb els elements de la taula amenaçats per l’augment del seu ús, l’escassetat de reserves a l’abast o el seu l’impacte mediambiental i
|
| |
Objectius |
Apoderar el professorat per dur a terme l’activitat ludificada a l’aula, tot seleccionant les parts més adients i la seva gestío en funció de l’alumnat, dels objectius a assolir i de les competències a desenvolupar.
La proposta didàctica pretén:
- desvetllar l’interès pel coneixement científic, en concret al voltant dels elements de la taula periòdica, i implicar els alumnes en el seu aprenentatge.
- apropar les idees de la ciència a contextos quotidians i promoure la indagació.
- contribuir a exercitar el pensament crític i la presa de decisions sobre desenvolupament sostenible.
- promoure treball en equip (col·laboratiu i cooperatiu).
|
| |
Continguts |
Elements i taula periòdica, propietats de substàncies elementals, elements en productes i objectes de la vida quotidiana, identificació d’elements, les dones en la ciència i la taula periòdica, descobriment dels elements, significat de la paraula element i procés ordenació dels elements al llarg de la història, la taula periòdica dels àtoms, relació entre la situació de l’element en la taula periòdica i les propietats de les substàncies, l’origen dels elements, el descobriment de nous elements, elements amb risc d’exhaurir-ne les reserves a l’abast, consum responsable i reciclatge i impacte ambiental.
|
| |
Formador/a |
Carme Artigas, Gemma Bretones, Fina Guitart
|
| |
Avaluació |
Realització de les tasques: resposta a formularis i participació en les activitats al moodle.
|
| |
Requisits de certificació |
Realització de les tasques del curs (resposta a formularis i participació a les activitats de l’entorn moodle Odissea).
|
| |
Persones destinatàries |
Especialment professorat de Física i Química de secundària i Batxillerat i també de matèries d'altres àmbits per tractar-se d'una proposta d'integració de continguts.
|
| |
E-mail |
cesire@xtec.cat
|
| |
|
|