Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9005000532   Secrets elementals: un escape room de la taula periòdica per promoure la sostenibilitat
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària Obligatòria i batxillerat
  
   26/11/2020 - 21/4/2021 (30 hores) de h a h
   DEP CESIRE (CRP espec. de suport a la innovacIó i recerca educativa)
   Av. de les Drassanes, 10 (Barcelona) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
  
   Formació telemàtica (2-3 connexions síncrones els dimecres de 17 h a 19 h amb dates a concretar).
  
Accessos   Plànol
Tipus activitat   SEER Secrets elementals: un escape room de la taula periòdica per promoure la sostenibilitat
  
Inscripció   08/01/2021 - 26/11/2020
  
Descripció i   Metodologia:   Activitat telemàtica que es realitzarà a partir del 26 de novembre. Els participants realitzaran els reptes i activitats proposades al moodle de la formació. Hi haurà dues connexions VC d'una durada d'aproximadament una hora, en franja horàri de dimecres entre 17 h i 19 h de la tarda en les dates que s’enviaran per e-mail als participants a la formació, uns dies abans del seu inici. Els participants a la formació tindran accés prioritari als “kits” de l’escape room que estaran en préstec als serveis educatius que ofereixen la formació. També tindran l'opció de dur a terme la proposta d'escape room en un moodle al qual es donarà accés tant al professorat com als alumnes.
Es donarà a conèixer una proposta didàctica, ludificada en forma d’escape room, sobre la taula periòdica i els elements, amb connexions interdisciplinars, i una prova final relacionada amb els elements de la taula amenaçats per l’augment del seu ús, l’escassetat de reserves a l’abast o el seu l’impacte mediambiental i
  
Objectius   Apoderar el professorat per dur a terme l’activitat ludificada a l’aula, tot seleccionant les parts més adients i la seva gestío en funció de l’alumnat, dels objectius a assolir i de les competències a desenvolupar.
La proposta didàctica pretén:
- desvetllar l’interès pel coneixement científic, en concret al voltant dels elements de la taula periòdica, i implicar els alumnes en el seu aprenentatge.
- apropar les idees de la ciència a contextos quotidians i promoure la indagació.
- contribuir a exercitar el pensament crític i la presa de decisions sobre desenvolupament sostenible.
- promoure treball en equip (col·laboratiu i cooperatiu).
  
Continguts   Elements i taula periòdica, propietats de substàncies elementals, elements en productes i objectes de la vida quotidiana, identificació d’elements, les dones en la ciència i la taula periòdica, descobriment dels elements, significat de la paraula element i procés ordenació dels elements al llarg de la història, la taula periòdica dels àtoms, relació entre la situació de l’element en la taula periòdica i les propietats de les substàncies, l’origen dels elements, el descobriment de nous elements, elements amb risc d’exhaurir-ne les reserves a l’abast, consum responsable i reciclatge i impacte ambiental.
  
Formador/a   Carme Artigas, Gemma Bretones, Fina Guitart
  
Avaluació   Realització de les tasques: resposta a formularis i participació en les activitats al moodle.
  
Requisits de  certificació   Realització de les tasques del curs (resposta a formularis i participació a les activitats de l’entorn moodle Odissea).
  
Persones  destinatàries   Especialment professorat de Física i Química de secundària i Batxillerat i també de matèries d'altres àmbits per tractar-se d'una proposta d'integració de continguts.
  
E-mail   cesire@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent